I když jsme nabídli obecné tipy pro budování Discourse komunity, dostáváme také spoustu otázek o tom, co konkrétně můžete udělat, abyste odstartovali úspěšnou Discourse komunitu.
Jaký je „elevator pitch“ pro vaši komunitu?
Úplně první věc, na kterou se lidé zeptají—Kam jsem se to dostal? Jak byste popsali svou komunitu někomu, koho jste právě potkali během 60sekundové jízdy výtahem? Ujistěte se, že je to viditelné na vaší domovské stránce jako banner nebo připnuté téma.
Vytvořte několik zajímavých diskuzí, se kterými můžete začít
- Co se často objevuje ve vašich interních e-mailech? Existují společná témata, která mají tendenci znovu a znovu přicházet s vašimi fanoušky, zákazníky, uživateli, patrony, spoluhráči, spolupracovníky, odběrateli? Zkuste přesunout tyto diskuze ze soukromých e-mailových vláken do vaší veřejné (nebo soukromé) diskuse.
- Pokud na webu najdete zajímavý článek, o kterém chcete diskutovat, rychle založte nové téma vložením odkazu do názvu tématu. Zkuste to!
- Máte nějaká témata k seznámení s otevřenou otázkou, aby lidé mohli sdílet své názory, zkušenosti, příběhy nebo obrázky. Téma „představte se“ je vždy zábavné a vy byste měli jít příkladem!
- Kde jste v poslední době viděli zajímavé a promyšlené diskuse? Můžete na své stránky vnést ducha těchto diskuzí? Představte si, co by udělal modelový uživatel, kterého byste rádi viděli na svém webu–-a pak to zkuste udělat sami. Pozvěte přátele nebo spolupracovníky, aby zveřejňovali ukázková témata a odpovídali na ně, aby návštěvníci mohli procházet stávající konverzace a zjistit, o čem je vaše komunita.
Dostaňte do místnosti ty správné lidi
- Pošlete osobní pozvánky svým zaměstnancům, zkušeným uživatelům nebo přátelům, aby se včas přihlásili a odpověděli na vaše úvodní témata. Vytvořte aktivitu. Odešlete e-mailové pozvánky do Discourse na jedno kliknutí (je na stránce vašeho uživatelského profilu). Můžete také posílat hromadné pozvánky na mnoho e-mailových adres najednou.
- Velkoryse lajkujte každý příspěvek, který se vám líbí! To, jaký typ obsahu se vám líbí, je hlavní součástí kultury vaší komunity. Jděte příkladem častým lajkováním příspěvků v prvních dnech vašeho fóra. Když někdo vidí, že se jeho příspěvek líbil, motivuje ho to, aby se vracel a dělal to samé.
- Aktivně vyhledávejte pomoc zkušených uživatelů a prvních vlaštovek ve vaší komunitě. K dispozici je vestavěná kategorie zpětné vazby s názvem „Poznámky k webu“ pro diskusi o organizaci a řízení. Nechte své nejnáruživější uživatele vyjádřit se k tomu, co vaše komunita dělá, jak web funguje a čím se vaše komunita stává.
Jak lidé najdou vaši komunitu?
- Kam můžete umístit odkazy na vaši komunitu, aby ji lidé (a webové vyhledávače) přirozeně objevili? V záhlaví nebo zápatí vašeho webu? Kde jinde?
- Propagujte svou komunitu. Přidejte poznámku do svých seznamů adresátů nebo e-mailových zpravodajů, umístěte oznámení na svůj web nebo přidejte příspěvek na blog o své nové komunitě. Zvažte uspořádání nějaké soutěže.
- Jaké odměny, výhody, soutěže nebo pobídky můžete lidem poskytnout za registraci, za zveřejňování, za odpovědi? Podívejte se do svého uživatelského adresáře na
/users
, abyste viděli statistiky zapojení, a povzbuďte své nejlepší uživatele tím, že je zasypete pozorností.
Další rady najdete v našem blogovém příspěvku o tom, jak budovat poutavé Discourse komunity. Nebo, pokud právě začínáte, podívejte se na náš seriál vysvětlující koncepty online komunity.
Hodně štěstí! A nezapomeňte na nejdůležitější složku ze všech-–čas. Budování komunity vyžaduje trpělivost a vytrvalost. Naplánujte si, že tu vydržíte týdny, měsíce, dokonce roky!
Zdroj: přeloženo z originálu https://blog.discourse.org/2018/08/launching-a-successful-discourse-community/